Re: correction keystone

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Autor: ALD
Data:  
A: guilde
Assumpte: Re: correction keystone
ouaip, j'ai vu ça, mais c'est tres comliqué à mettre en oeuvre et hors
de ma portée mathématique et les GUI comme arandr ou lxrandr ne gerent
pas cette fonction qui doit etre assez compliquée à mettre en place.


j'ai trouvé ça!
http://www.processing.org/
avec ce plugin:
http://keystonep5.sourceforge.net/

mais je n'ai pas encore compris le fonctionnement

A+

Le 19/06/2013 22:05, Frédéric a écrit :
> On mercredi 19 juin 2013, ALD wrote:
>
>> Bonsoir,
>>
>> j'ai besoin de corriger le keystone (parallélisme) d'une image faite par
>> un vidéo projecteur qui ne contient pas cette fonction.
>>
>> connaissez vous une possibilité de le faire au niveau logiciel? la
>> puissance de l'ordinateur n'est pas un probleme.
>>
>> A+
>
> xrandr sait faire ça ! Je suis tombé dessus il y quelques temps. Il faut utiliser l'option
> --transform... Par contre, je te laisse chercher/calculer la matrice ;o)
>
> −−transform a,b,c,d,e,f,g,h,i
>
> Specifies a transformation matrix to apply on the output. Automatically a bilinear filter is
> selected. The mathematical form corresponds to:
>
> a b c
> d e f
> g h i
>
> The transformation is based on homogeneous coordinates. The matrix multiplied by the coordinate
> vector of a pixel of the output gives the transformed coordinate vector of a pixel in the
> graphic buffer. More precisely, the vector (x y) of the output pixel is extended to 3 values (x
> y w), with 1 as the w coordinate and multiplied against the matrix. The final device
> coordinates of the pixel are then calculated with the so-called homogenic division by the
> transformed w coordinate. In other words, the device coordinates (x’ y’) of the transformed
> pixel are:
>
> x’ = (ax + by + c) / w’ and
> y’ = (dx + ey + f) / w’,
>
> with w’ = (gx + hy + i).
>
> Typically, a and e corresponds to the scaling on the X and Y axes, c and f corresponds to the
> translation on those axes, and g, h, and i are respectively 0, 0 and 1. The matrix can also be
> used to express more complex transformations such as keystone correction, or rotation. For a
> rotation of an angle T, this formula can be used:
>
> cos T  -sin T   0
> sin T   cos T   0
>      0       0   1

>