mises à jour dans DebianStable (Was: fontconfig [était Super…

Autor: Lucas Nussbaum
A: guilde
Assumptes vells: Re: fontconfig [était Superiorite de Debian & co ?]
Assumpte: mises à jour dans DebianStable (Was: fontconfig [était Superiorite de Debian & co ?])
On 27/03/07 at 08:57 +0200, Christian Marillat wrote:

> Non seulement les trous de sécurité.

Non. Sur http://release.debian.org/stable/3.1/3.1r5/, il est dit:

The requirements for packages to get updated in stable are:

1. The package fixes a security problem. An advisory by our own Security
Team is required. Updates need to be approved by the Security Team.

2. The package fixes a critical bug which can lead to data loss, data
corruption, or an overly broken system, or the package is broken or not
usable (anymore).

3. The stable version of the package is not installable at all due to
broken or unmet dependencies or broken installation scripts.

4. All released architectures have to be in sync.

5. The package gets all released architectures back in sync.

It is (or (and (or 1 2 3) 4) 5)

Même si la plupart des paquets sont mis à jour à cause de problèmes de
sécurité, certains bugs critiques sont aussi corrigés.

Par exemple, dans la 5e mise à jour de sarge (3.1r5), le paquet openvpn
a été mis à jour pour corriger les bugs #337951, #317339, #3338162
(problèmes lorsque /etc/init.d/openvpn est appelé avec l'action
'restart').
--
| lucas@???   http://www.lucas-nussbaum.net/ |
| jabber: lucas@???             GPG: 1024D/023B3F4F |