Re: mail form cgi-bin

Author: Olivier_Allard-Jacquin
To: guilde
Subject: Re: mail form cgi-bin

      Bonjour,

      ca existe cependant sur le CPAN, à cette adresse:
http://www.perl.com/CPAN/authors/id/M/MI/MIVKOVIC/

      Le module en question est "Mail::Sendmail"

      La page du développeur, avec une doc succinte est ici:
http://alma.ch/perl/mail.htm#Mail::Sendmail

      Ce module n'utilse pas les commandes système de mail, il n'a
besoin uniquement que l'on lui spécifie le nom du serveur SMTP à utiliser:

<extrait>
    This is probably all you want to configure. It is usually done through $mailcfg{smtp}, which you can edit at the top of the Sendmail.pm file. This
 is a reference to a list of SMTP servers. You can also set it from your script:

    unshift @{$Mail::Sendmail::mailcfg{'smtp'}} , 'my.mail.server';

    Alternatively, you can specify the server in the %mail hash you send from your script, which will do the same thing:

    $mail{smtp} = 'my.mail.server';
</extrait>

                              Olivier