Re: hplip : configurer la résolution du scanner

Auteur: samuel veyre
À: Frédéric
CC: Guilde
Sujet: Re: hplip : configurer la résolution du scanner
Merci Frédéric pour cette piste. "VueScan" semble étre un driver
universel de secours... à avoir sous le coude dans certaines
situations.

Je cite sa page wikipedia ( http://en.wikipedia.org/wiki/VueScan ) :

"It enables the user to tweak and fine-tune the scanning parameters.
The program uses its own independent method to interface with scanner
hardware, and can support many older scanners under computer operating
systems for which drivers are not available, allowing old scanners to
be used with newer platforms which do not otherwise support them"

"Without license the program runs in demo mode. The demo mode is
identical to the professional license except that watermarks are
superimposed on both saved and printed images"

Sur le site officiel ( http://www.hamrick.com/ ) , j'y trouve bien une
version compatible avec mon imprimante.

Je vais y jeter un oeil...

Merci pour ce retour.