Re: alternative a Microsoft .Net

Author: Hervé de Dianous
To: guilde
Subject: Re: alternative a Microsoft .Net
D'abord le projet de la bande à notre bien aimé Miguel de Iacaza :
http://www.go-mono.com/

notament :
  There are various pieces that will make up Mono:
     * A C# compiler.
     * The Virtual Execution System: that will have the Just-in-Time
compiler, garbage collector, loader, threading engine.
     * A byte code interpreter will be provided for quickly porting Mono
to new systems and debugging the JIT purposes, but it is not intended to
be the ideal execution environment.
     * An implemenation of the .NET class library.
     * Visual development tools.
     * A CIL GCC frontend.

Il y a quelques temps j'avais vu passer une annonce sur une moulinette
nommée sap2php que je ne trouve plus ! qu'est devenu ce projet ?
A+ Hervé